Saturday, March 5, 2011

KAU NK GEMOK????

Tips untuk naikkan berat badan



  • Ambil kalori lebih tinggi dari pembakarannya. Pilih makanan yang sihat dan yang berkalori tinggi. Biasanya kalori tinggi ni adalah makanan tak berkhasiat, jadi kena pandai pilih
  • Makanan yang kaya dengan nutrisi. Jangan pandang enteng benda ni, perkara asas yang tersangat penting adalah kunci untuk tambah berat badan. Nutrisi yang banyak ni boleh didapati pada buah-buahn dan sayur-sayuran. 
  • Makan dengan kerap. 5-6 kali sehari. 3 kali makan berat dan 3 kali lagi makanan ringan/snek. Konsep sama, pilih makanan berkhasiat. Jangan bagi perut kosong selama 3 jam, makan je, jangan berkira sangat, kata nak naikkan berat badan!
  • Exercie dengan kerap. Ha, ni satu lagi mitos - nak gain weight tak payah exercise. TAK BETUL! Sepatutnya, nak gain weight, naik lose weight even nak maintain weight semua kena exercise. Bagi yang nak gain weight, kita tak nak gain fat, tapi nak gain muscle. Macam mana nak build up muscle kalau tak buat exercise?


  • Protein - muscle atau otot terbina melalui acid amino. sumber acid amino adalah protein. Jadi, jangan segan silu untuk tambahkan sebanyak mungkin protein dalam pemakanan.  
  • Jaga sistem pencernaan. Digestion yang tak betul ni punca kenapa kebanyakan gagal untuk naikkan berat badan. Makan - keluar - makan - keluar. Ni istilah kampung la, tapi memang benda ni berlaku disebabkan oleh sistem pencernaan yang 'tak effective


 Aha, dah nampak berisi sikit dah. korang tengok lengan gambar kat atas sekali dengan lengan yang ni, kan dah ada isi tu. Heh, memang menjadilah orang kata. Dulu kerangka tulang  tapi sekarang ni, tengkuk tu dah berisi sikit dah. ahaa, inilah keajaiban Herbalife! Ajaib ke? takde ajaibnya. Herbalife ni SIMPLE - korang makan je macam biasa + top up dengan Herbalife, FUN - ada orang encourage untuk naikkan berat badan dan MAGIC - naiklah berat badan =)






                                                    Victor gained 8kg in 3 months!





0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates